hair

nu ska jag skriva lite om hur jag "behandlar" mitt hår för att det ska bli så lite slitet som möjligt !
jag försöker verkligen underhålla mitt hår , det sista jag vill är att det ska bli så slitet att det går av massa & blir kort.

ha-ha skriver mitt hårs liv fram tills nu .. jag har färgat/slingat mitt hår 5 gånger & tonat det 1 gång !

I slutet av 2010 insåg jag hur j*vla slitet mitt hår börjat blivit & jag fick typ panik. Så jag försökte sluta platta/locka eller över huvetaget använda saker som slet mycket må mitt hår ! det gick faktiskt ganska bra att låta bli

plus jag börja använda
- hårinpackning minst 3 gåner per vecka
- MASSA värmeskydd
- lät håret självtorka & inte borsta det när det va blött
- satt upp håret i en lös tofs på natten (det sliter mindre då)
- när jag använde silvershampo så använde jag MASSA balsam eftersom mitt hår ser jätte torrt & slitet ut av det
- istället för tupera håret med kamm börja jag använda dust it
- fick ny plattång som sliter hundra gånger mindre på håret
Det hjälpte faktiskt mycket när jag gjorde den här omvandlingen ! 

skriver vad jag tycker om 2 olika produkter jag provat :)

shampoo/balsam
                                                                              
                                 
tresemme: Jag tycker håret blir jätte fint & glansigt av det här
men tycker mitt hår ser fettigt ut av balsamet.  
                                                  


nivea: Det blir super bra i mitt hår !
Blir inte ett dugg "fettigt" efter eller torrt
Blir perftekt på mitt hår :)


värmespray



schwarskopf osis: Det här sprayet blir håret inte så klibbigt ellet fettigt av.
Det känns som det skyddar vädligt mycket mot värme , & funkar bäst
mitt hår.




syoss: Det här blev oftast "fettigt" & det passa inte
mitt hår. Håret blev stripigt av det.


bästa hårinpackningen





bästa plattången


Har ett litet tips till.. ifall man har utväxt kan man ta en citron & klämma ut "saften" & låta det bleka en hel dag i solen så slipper du färga !





Kommentarer
Luu

Om du nu ska satsa på ditt hår så borde du investera i bra produkter, typ TIGI's shampo och balsam, dom kostar drygt 200 styck men dom är grymt bra =)



Blogg: http://chanialuu.se
2011-01-06 @ 19:42:30
johanna ♥

jo jag vet , men har inte riktigt vetat vilka jag ska köpa , men tack för tipset ! :)



Blogg: http://jjohannaohlinek.blogg.se/
2011-01-06 @ 19:46:27




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0